A felnőtt lakosság több mint fele potenciális gerincsérves, még ha nem is tud róla…

Igen, ez rémisztően hangzik. De ha megvizsgálunk 1000 random kiválasztott 30 év feletti embert, akkor kutatások bizonyítják, kb. hatvan százalékuk rendelkezik porckorong deformitással.

Hogy mégsem rokkant a felnőtt társadalom több, mint fele? 

Ennek az az oka, hogy maga a gerincsérv nem is okoz problémát. A porckorongodban nincsenek érző idegek, így ha degenerálódik, az önmagában semmilyen tünettel nem jár. A fájdalom akkor kezdődik, ha a kiboltosulás ideget nyom. A bődületes fájdalom pedig akkor, ha “eldurran” a porckorongod és a beltartalma belefolyik a gerinccsatornából kilépő idegek közé.

A megelőzés, tartás korrekció megmenthet egy műtéttől…

Sőt, sokkal többet ad! A hétköznapok felszabadult örömét! Rossz hír, a felelősség Téged terhel! Tested képes rehabilitálni önmagát, ha elkezdesz segíteni neki. Mozgás, mozgás, mozgás… , no és szabadulás a túlsúlytól, hogy ne cipelj akkora terheket. Persze nem mindegy, hogyan kezded!

Miért kötelező helyrerakni a mozgásmintáidat, akár sportolsz, akár nem? 

Nyilván, a berögzült rossz tartással végzett sport képtelen tehermentesíteni a stressznek kitett területeket- nyakban, vállban, derékban, térd-, csípőízületekben… Hiszen ugyanazok a hibák hasonló eredményeket produkálnak.

Pl. előre eső vállad van, e miatt feszesek a nyaki izmaid, sokszor fáj a fejed? Szuper, hogy elkezdesz kardió mozgást végezni. Jól is fog esni, hiszen kipörgeti a felesleges stresszet belőled, élénkíti az egész tested. De a fejfájásodon nem fog segíteni, mert az ok nem változott. Viszont, ha  elkezded tudatosítani a rossz szokásaidat és rendberakni a tartásodat, ebből profitálsz a kardió mozgás közben is. Ugyanis helyes mozgásmintákkal a tested egy csomó ingyen energiához jut, tehát könnyebben, hatékonyabban és sokkal, de sokkal kisebb ízületi terhelésekkel sportolsz!

Tehát az egyetlen ésszerű és felelősségteljes választásod a természetes mozgásmintáid visszaállítása. 

Hogyan? Erről szól az NMPT és az NMPT alapú gerincjóga.